۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

جشن وپای کوبی در هرات به مناسبت پیروزی حامد کرزی


هزاران تن از شهروندان هرات به منظور حمایت و تجلیل از پیروزی حامد کرزی در انتخابات ریاست جمهوری امرور در تالار مولانا جلال الدین بلخی گردهم آمده واین پیروزی را جشن گرفتند.

گفته میشود تعدادی از شهروندان هرات برای تجلیل از انتخاب مجدد حامد کرزی به صفت رئیس جمهورافغانستان به جشن وپای کوبی در جاده ها پرداخته اند .

به گفته شهروندان هراتی انتخاب حامدکرزی به صفت رئیس جمهور کشور یک گام مثبت و دقیق بوده و این انتخاب میتواند راه حلی برای انواع بحران در افغانستان باشد .

عزیزالله و فیض احمد دوتن از اشتراک کننده گان در این گرد همایی پیروزی حامد کرزی را در انتخابات ریاست جمهوری یک موفقیت برای مردم افغانستان دانسته و میگویند که : آقای کرزی میتواند افغانستان را از مشکلات کنونی نجات دهد .

گفته می شود در این جشن تعدادی زیادی ازمردم ولسوالی های پانزده گانه هرات نیز شرکت کرده بودند .

به گفته آگاهان, جای خوشحالی است که مردم افغانستان موضوعات سیاسی و ملی شان را به دردستی تعقیب کرده وازآن تجلیل می نمایند .

عبدالمجید نامجو یکتن از استادان شهر هرات می گوید : این موضوع که مردم بخاطر انتخاب رئیس جمهورشان در جاده ها ریخته و جشن میگیرند در افغانستان بی سابقه بوده و نشان مید هد که مردم ما هم مسایل ملی و سیاسی کشورشان را به خوبی درک کرده اند.

آقای نامجو می افزاید :جای خوشحالی است که سیاستمدار ان افغانستان نیز بخاطر منافع ملی شان یاد گرفتند که درقبال مردم وسرزمین شان سیاست های خوبی را بازی کنند .

پس از اینکه داکتر عبدالله عبدالله رقیب اصلی حامد کرزی ازشرکت دردور دوم انتخابات انصراف نمود بنا به فیصله کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان که تنها نهاد با صلاحیت و تصمیم گیر سرنوشت انتخابات است , حامد کرزی برای باردوم به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان شناخته شد.

۱ نظر:

  1. با سلام
    اگر دنبال خبر تحلیل وتفسیر تازه وناب هستید
    اگر دنبال سایت ها ی خبری وتحلیلی افغانی هستید
    اگر دنبال وبلاگ های فعال وزنده افغانی هستید
    اما منبع انرا نمیدانید !!!
    مژده به علالاقه مندان وب گرد های فعال وکنجکاو
    ( همکار نیوز) این امکان را برای تان فراهم کرده
    تا تمامی وبسایت و وبلاگ های به روز شده افغانی
    را با یک "کلیلک" مشاهده کنید
    باور ندارید تشریف بیاورید
    اگر پسندیدی لینک به(( همکار نیوز ))فراموش نشود

    http://hamkarnews.blogspot.com/

    پاسخحذف