۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

طرح کمک به شاگردان بی بضاعت معارف


اکثر مکاتب در هرات در یک اقدام ابتکاری از اول ماه مبارک رمضان کمک هایی را از سوی متعلمین و اولیای آنها جمع آوری نموده , و قصد دارند این کمک ها را به شاگردان بی بضاعت مکتب خود اهدا کنند.

پوهنمل غلام حضرت تنها رئیس معارف ولایت هرات میگوید : این اقدام از ابتکارات مدیران مکاتب شهر هرات بوده که با مشوره ریاست معارف هرات در اکثر مکاتب شهر برگزار می گردد .

این اقدام که تحت عنوان جشن نیکوکاری نام گذاری شده است هر سال به مدت یک ماه در اکثر مکاتب دولتی و خصوصی شهرهرات برگزار میگردد .


شکیبا کاظمی مسئول این برنامه در لیسه خصوصی توحید میگوید : سابقه برگزاری این جشن ها در لیسه ما به چهار سال میرسد و هر سال استقبال گرم شاگردان و اولیای آنها باعث دلگرمی ما برای ادامه این برنامه می گردد .

مهتاب که ازشاگردان لیسه خصوصی توحید واز اشتراک کننده گان در این برنامه است میگوید : با شروع شدن این برنامه من والدین خود را در جریان گذاشتم و آنها نیز به من مقداری پول دادند تا بتوانم به همصنفی هایم کمک کنم .

کمک هایی که از سوی شاگردان و اولیای آنها به مکاتب آمده است شامل : مواد غذایی , پوشاک , وجوه نقدی و قرطاسیه میباشد .

خانم معصومه معاون لیسه مهری هروی می گوید : این برنامه را از اول ماه مبارک رمضان آغاز نمودیم و تا 27 این ماه ادامه خواهد یافت و در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان این کمک ها را به شاگردانی که بی بضاعت می باشند توزیع می نماییم .

غلام حضرت تنها رئیس معارف شهر هرات ,از ساخت انجمن اولیا و مربیان در اکثر مکاتب شهر به عنوان یکی دیگر از بهترین ابتکارات مدیران مکاتب شهر یاد آورشده و از دستآورد های این انجمن ها ساخت برخی از تعمیرهای مکاتب با کمک مالی اعضای این انجمن ها دانست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر