۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

نگرانی شهروندان هرات از ازدیاد ناامنی های اخیر درولایت هرات


شهروندان هرات از ازدیاد ناامنی های اخیر اظهار نگرانی کرده اند , ناامنی را بزرگترین چالش برای عدم سهم گیری مردم در پروسه انتخابات می دانند .

انفجار بمب های صوتی , چاقوزنی دختران مکاتب , حملات راکتی ناراضیان دولت به برخی ولسوالی ها , اخطاریه طالبان برای ایجاد نا امنی در ایام انتخابات , همه از جمله مواردی هستند که باعث ترس و و حشت بین مردم گردیده است .

عبدالقدوس یکتن از شهروندان هرات می گوید : مردم دچار ترس و وحشت شده اند که به گفته وی اگر نا امنی ها همچنین ادامه پیدا کند , تعدادی کمی از مردم به پای صندوق های رای خواهند رفت .

این در حالیست که وزارت امورداخله اعلان کرده است که هیچ نیروی نمی تواند روند انتخابات را مخطل سازد به گفته مقامات وزارت داخله نیروهای افغان آمادگی مقابله با حملات احتمالی در روز های انتخابات را دارند .

اما مقامات امنیتی ولایت هرات طبق معمول از آمادگی کامل نهادهای امنیتی این ولایت برای مقابله به هرگونه ناامنی و شورش سخن گفته اند .

آگاهان نیز از تداوم ناامنی در ولایت هرات اظهار نگرانی کرده اند .

محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان ولایت هرات می گوید : احتمال بروز ناامنی های بیشتر پیش از انتخابات و بعد از انتخابات نیز وجود دارد, به باور وی دولت یک تیم درست برای مبارزه و جلوگیری از ناامنی های بیشتر را ندارد, به همین سبب دست مخالفان و ناراضیان دولت برای ایجاد نا امنی باز است .

وی معتقد است که ریشه اصلی نا امنی ها القاعده و گروه طالبان هستند, که در کنارآن گروه های کوچکی دیگری نیز همگام به طالبان میخواهند روند انتخابات را مخطل سازند .

به باور مردم, ناراضیان دولت و بعضی گروه های مسلح موجود در هرا ت باعث بروز نا امنی هاشده اند .

غلام یحیا اکبری مشهور به سیوشانی یکتن از ناراضیان دولت حدود یک ونیم سال پیش به ضددولت کنونی افغانستان در ولایت هرات بر پا خیست که از آن زمان تا به حال با نیروهای خارجی و افغان در ولسوالی گذره در مبارزه بوده و حملات راکتی اش را ادامه می دهد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر